vrijdag 3 mei 2019
Campagne, website en activiteiten gericht op Leven Lang Ontwikkelen.
Brainport Eindhoven start op 1 mei een bewustwordingscampagne over het belang van
een Leven Lang Ontwikkelen. De campagne is gericht op alle inwoners van de regio en is een
gezamenlijk initiatief van meer dan 230 werkgevers. Centraal in de campagne staat de website
www.samenklaarvoordetoekomst.nl waarop bezoekers zichzelf kunnen testen
en waar aanbod op het gebied van digitale en persoonlijke ontwikkeling is samengebracht. In het
kader van de campagne worden tijdens de Dutch Technology Week (20 t/m 25 mei) diverse
gratis activiteiten georganiseerd die voor iedereen toegankelijk zijn.
Regio-brede aanpak
Een Leven Lang Ontwikkelen (LLO) staat voor het blijven ontplooien van je eigen kwaliteiten, zodat je je
hele leven actief kunt meedoen - privé, op je werk en in de maatschappij. Brainport Eindhoven wil met een
gezamenlijke en vooral concrete aanpak een breed publiek bereiken en enthousiasmeren. Programma
manager Yvonne van Hest van Brainport Development: “Deze campagne is vooral bedoeld om
mensen te verleiden om na te denken over hun toekomst. En het zou natuurlijk heel mooi zijn als ze
dan een – volgende – stap zetten, hoe klein of groot ook.”
Website en activiteiten
De campagne loopt tot en met de Dutch Technology Week (20 t/m 25 mei). Hier zijn diverse live activiteiten
en workshops waarvoor iedereen zich gratis kan inschrijven via samenklaarvoordetoekomst.nl. De website
wordt na de campagneperiode verder doorontwikkeld. Al bij de lancering is het een online platform voor
zowel werkgevers als werknemers, zzp’ers en werkzoekenden. Iedereen vindt er een zo breed mogelijk en
toegankelijk overzicht van het aanbod op het gebied van digitale en persoonlijke ontwikkeling. De website is
er ook in het Engels: togetherfutureproof.nl.
Authentieke verhalen
De bewustwordingscampagne wordt gedragen door de vijf ambassadeurs Deeqa, Simone, Samer, Tomas en
Terrence. Deze ambassadeurs, allen afkomstig uit de regio, hebben allemaal een verschillende achtergrond
en delen hun persoonlijk verhaal. Ze vertellen hoe zij hun eigen draai hebben gegeven aan hun
ontwikkeling. Zo wordt de bezoeker van de website samenklaarvoordetoekomst.nl geïnspireerd en
gestimuleerd.
Van Hest: “We zijn ontzettend trots op onze ambassadeurs. Naast hun persoonlijke verhaal, staan ze ook op
posters in onze 21 gemeenten en in de huis-aan-huis bladen.”
Brainport Talent & Skills
De campagne ‘Samen klaar voor de toekomst’ vloeit voort uit het Brainport Talent & Skills Akkoord, dat in 2018 is
geschreven. Hierin hebben meer dan 230 bedrijven, overheids- en onderwijsorganisaties en sociale partners zich
gecommitteerd aan zeven gezamenlijke afspraken op het gebied van onderwijs en arbeidsmarkt in Brainport.
Nadrukkelijk uitgangspunt is dat de aandacht niet alleen uitgaat naar hightech professionals, maar naar alle
inwoners van alle opleidings- en kennisniveaus, van werkenden tot werkzoekenden, van vrijwilligers tot
mantelzorgers.