Nieuws

Ga terug

Lekkerland aanwezig op Horecava 2019.

vrijdag 28 december 2018

Lekkerland is partner in het InnovationLAB op de Horecava.

Lekkerland Horecava 2019

Deze trendsettende horecabeurs vindt plaats van maandag 7 januari t/m donderdag 10 januari 2019 in de RAI in Amsterdam. Ruim 12.000m2 vol trends en ontwikkelingen in de snel veranderende wereld van foodretail & foodservice, buitenshuis eten, drinken en slapen. Lekkerland deelt haar kijk op de toekomst van convenience, speelt in op consumententrends in het on-the-go landschap en vertaalt deze naar oplossingen voor ondernemers om succesvoller te kunnen zijn, nu en in de toekomst.

Het InnovationLAB op de Horecava beslaat zes actuele thema’s die dieper ingaan op FoodCulture: het veranderende consumentengedrag, hun behoeftes en hun verwachtingen. Samen met andere partners geeft Lekkerland als on-the-go specialist vorm aan het snelst groeiende thema binnen de foodsector: ‘High Traffic & Convenience’.

Lekkerland ziet zich als het verbindend platform in de keten, voor alle aspecten van het gemakspectrum, binnen ieder georganiseerd foodservice kanaal, waarin zij een toonaangevende rol speelt: Travel, Petrol, Fast Service, Foodservice in (non)-foodretail en Leisure.

Zo vertelt Freek van Beek, de nieuwe Country Manager Lekkerland Nederland B.V.: “Convenience heeft de toekomst en is onze core business. Wij zijn specialist in het relevantste assortiment, fijnmazige distributie en ondernemersondersteuning in de vorm van advies, data of volledige concepten en winkelinrichting. Wij helpen ondernemers in ieder kanaal succesvoller te zijn om consumenten onderweg te bedienen, zoals dat past in hun levensstijl.”

Smart & Indulgence
Lekkerland toont op verschillende manieren hoe zij inspeelt op de veranderingen van consumptie onderweg en antwoord geeft op de consumententrends. Zoals de continue balans die de consument zoekt tussen een verstandigere keuze en puur verwennen. De (jongere) consument zorgt goed voor zichzelf en kijkt op een kritischere manier naar voeding. Met het nieuwe concept ‘Smart Choice’ haakt Lekkerland in op de gezondere keuze.

“Daarnaast gunt de consument zich af en toe bewust iets lekkers”, vult Jean-Philippe van Campenhout, Category Group Manager, aan. “Dan kiest hij voor extra luxe als verwennerij. En dat mag best wel eens over de top zijn, écht goed verwennen.”

De convenience consument laat zich verleiden met een geselecteerd assortiment in een aantrekkelijke verpakking, zoals chocolade en macarons. Lekkerland reikt op de stand ook inspiratie voor presentatie die de consument prikkelt.

Recepturen
Op de stand van Lekkerland kunt u een scala aan recepturen en convenience concepten proeven en bereid zien worden. Patrick Luhrman, Category Group Manager, hanteert daarbij als uitgangspunten: ultravers, minimaal aantal ingrediënten & maximaal exposure en snelle bereiding. Inspelend op de alsmaar groeiende trend, waarbij traditionele eetmomenten met elkaar versmelten: clockless eating. “De drempel om een warme maaltijd af te halen wordt steeds lager en dat biedt kansen voor de ondernemer in High Traffic & Convenience”, vertelt Luhrman. Op de stand van Lekkerland schotelt zijn culinair team o.a. dagverse salades, fruitige “Beauty Smoothies”, verantwoorde maaltijdoplossingen en bietenwraps voor. Foodconcepten en recepturen die eenvoudig te implementeren zijn in bestaande shops. Modulair en met ondersteuning van Lekkerlands foodspecialisten.

Koffie
De standaard in koffiekwaliteit neemt enorm toe. Bij een goede koffiebeleving hoort een barista. “Deze zorgt naast de juiste sfeer ook voor meer koffieverkoop. Goed opgeleide medewerkers genereren minimaal 1/3 meer koffie-omzet door upselling”, weet Ronald Weevers, Sales Manager Lekkerland, te vertellen.

Meer omzet halen uit warme dranken betekent ook iets lekkers erbij serveren. Daarom komt Lekkerland met uitgekiende combinaties: vers afgebakken eierkoeken in diverse varianten, handig verpakt. Voeg daar een flesje water aan toe en je hebt een optimale koffie-combinatie.

Tokheim brengt de winkelbeleving naar een hoger niveau met een vernieuwend betaalsysteem, gekoppeld aan de koffiemodule: de consument bereidt zelf zijn koffie - zelfs met siroop - en kiest vervolgens om via cash, bankpas óf telefoon zijn combi-deal te betalen.

De visie van Lekkerland op de on-the-go toekomst
De traditionele lineaire keten bestaat niet meer. Om een rol te spelen in de snelle consumentenwereld van on-the-go foodservice, zijn medespelers nodig, door de hele keten. Lekkerland vervult in de convenience wereld deze spilfunctie al en kijkt voortdurend uit naar nieuwe partnerschappen. ‘Your most convenient partner’, dat willen wij zijn voor onze klanten. Elke dag. Bij alles wat we doen.

Bezoek de stand op het InnovationLAB in hal 6 en ontdek wat Lekkerland nog meer te bieden heeft. Registreren kan online via www.horecava.nl

Nieuws

Advertenties

Twitter

Foto's Ekkersrijt